recency, frequency, monetary value

recency, frequency, monetary value
сокр. RFM, RFMR марк. коэффициент давности, частоты и стоимости* (коэффициент, определяющий ценность потребителя через время его последней покупки, частоту его покупок за период времени и общую стоимость сделанных им покупок)
Syn:
See:

Англо-русский экономический словарь.

Игры ⚽ Нужна курсовая?

Смотреть что такое "recency, frequency, monetary value" в других словарях:

  • Recency, Frequency, Monetary Value - RFM — A marketing analysis tool used to identify a firm s best customers by measuring certain factors. The RFM model is based on three quantitative factors: Recency How recently a customer has made a purchase Frequency How often a customer makes a… …   Investment dictionary

  • RFM (disambiguation) — RFM may refer to: *RFM, Recency, Frequency, Monetary Value *Reduced Function Mode of Windows Vista *Relative Formula Mass, also known as Molar mass *Remote File Management in connection with OTA …   Wikipedia

  • RFM — is a method used for analyzing customer behavior and defining market segments. It is commonly used in database marketing and direct marketing and has received particular attention in retail.RFM stands for *Recency When was the last order?… …   Wikipedia

  • Database marketing — is a form of direct marketing using databases of customers or potential customers to generate personalized communications in order to promote a product or service for marketing purposes. The method of communication can be any addressable medium,… …   Wikipedia

  • CLV — [от англ. Customer Lifetime Value пожизненная стоимость потребителя, ценность клиента для бизнеса] текущая ценность вероятной будущей чистой прибыли, которую ожидается получить от конкретного клиента за все время его жизни, показатель «ценности… …   Маркетинг. Большой толковый словарь


Поделиться ссылкой на выделенное

Прямая ссылка:
Нажмите правой клавишей мыши и выберите «Копировать ссылку»